Łączna liczba wyświetleń

UWAGA!

Uprzejmie informujemy, że blog [zwłaszcza niektóre notki] może zawierać drastyczne sceny pełne przemocy, przekleństwa i innego rodzaju rzeczy nieprzeznaczone dla osób młodocianych.
Przez wzgląd na to, że my niżej podpisane autorki nie chcemy przykładać ręki do demoralizacji młodzieży informujemy, że część treści może być niestosowna dla osób młodszych. Średnia granica wieku to +15, osoby młodsze czytają na własną odpowiedzialność, podobnie jak i starsze o słabszych jednak nerwach.
Z wyrazami szacunku,
autorki: Szalona i Szurnięta
PS: Nie bierzemy też udziału w żadnych konkursach typu Libster Awards, choć bardzo cieszy nas każda nominacja. Po prostu nas to nie interesuje.
S&S

Bestiariusz


Istoty będą dodawane w kolejności pojawiania się na blogu.

1. DUCH
Duchami mogą stać się osoby, które zmarły w sposób nagły, niekiedy brutalnie zamordowane. Jednak duchami bywają też ci, których zgon nie miał powyższego charakteru, a po prostu były związane z miejscem, w którym się pojawiają. Duchy przybierają postać ludzi, zwierząt, a nawet pojazdów. Przyczyną ich pozostania na ziemskim padole najczęściej jest jakaś nie zakończona sprawa lub chęć zemsty.
Jest kilka sposobów by się ich pozbyć. Można uświadomić im, że umarli (czasami o tym nie wiedzą). Boją się żelaza oraz, jak wszystkie nadnaturalne istoty, boją się soli. Dlatego kości osoby, która straszy należy posypać solą i spalić.
[Rozdział 2; Rozdział 6; Rozdział 9; Rozdział 10]

2. WENDIGO
Stwór przypomina obleczonego szarą skórą potwornie chudego człowieka. Jednak ani twarz ani kończyny nie przypominają do końca ludzkich. Twarz jest niezwykle pomarszczona, a usta zniekształcone, jakby w wyrazie ciągłego głodu.Wendigo potrafił naśladować ludzki głos oszukując wędrowców, np. udając wołanie o pomoc. Mieszka w jakimś odosobnionym miejscu, co kilka lat wychodząc by uzupełnić zapasy mięsa.
Przed atakiem potwora chronią symbole anasazi narysowane na ziemi. Wendigo można unicestwić poprzez spalenie.
[Rozdział 3]

3. STRZYGA
To istota, która kiedyś podobno była człowiekiem, lecz została ukarana za kanibalizm. Żywi się "oddechem życia", czyli siłą witalną, prowadzać swoje ofiary do powolnej śmierci z wycieńczenia. Jej ofiarami padają zazwyczaj dzieci.
Zabić można ją, strzelając poświęconymi kulami, ale jedynie wtedy, gdy się pożywia.
[Rozdział 4]

4. WILKOŁAK
Wilkołakiem staje się osoba ugryziona przez innego wilkołaka. Przemieniają się podczas pełni i często na początku nie zdawają sobie sprawy z tego, że są potworami, bo nie pamiętają przemiany. Kiedy zabijają, pożerają serca swoich ofiar. Zamiana w wilkołaka jest nieodwracalna.
Jedynym sposobem na zabicie wilkołaka jest strzał prosto w serce srebrną kulą.
[Rozdział 5; Rozdział 18]

5. DEMON
Demony na ziemi pojawiają się jedynie opętując jakąś osobę. Charakterystyczną cechą są wtedy całkowicie czarne oczy. Demony opuszczając ciało, przybierają postać czarnego dymu, który uchodzi z ofiary nozdrzami i ustami. Aby wypędzić demona należy odprawić egzorcyzm. Woda święcona parzy go, a zranić go można srebrnymi kulami. Podobnie jak u innych paranormalnych istot, nie może przekroczyć linii wytyczonej przez sól. Zabić (całkowicie unicestwić) można go jedynie sztyletem znalezionym przez Alice w domu państwa Ward, o ile nie jest to jeden z silniejszych demonów.
Charakteryzuje go duża siła i możliwość poruszania przedmiotami wolą umysłu. Pozostawia po sobie siarkę.
[Rozdział 7; Rozdział 16]

6. ZMIENNOKSZTAŁTNY
To istota, która potrafi upodobnić się do dowolnego człowieka lub zwierzęcia, przejmując jego tożsamość i wszystkie wspomnienia. Lubie ciemne i wilgotne miejsca. Zmieniając postać, czyli zrzucając skórę, zostawia po sobie ohydną, śliską maź. Można go zabić na trzy sposoby: poprzez dekapitację, srebrnym pociskiem lub srebrnym nożem wbitym prosto w serce. 
[Rozdział 8]

7. KOSIARZ
"Pomocnik Śmierci". Istota, której zadaniem jest odprowadzanie dusz zmarłych na drugą stronę. Dla żywych jest niewidoczny, posiada zdolność zmiany wyglądu. Nie może zmusić duszy by z nim poszła, ale ostrzega ją, że pozostanie wiąże się ze staniem się złym duchem. Można go przywołać za pomocą czarnej magii.
[Rozdział 8]


8. WAMPIR
Wampiry, wbrew powszechnemu przekonaniu, są nieczułe na światło słoneczne (nie, one naprawdę nie błyszczą...) oraz symbole religijne (krzyż, woda święcona etc.).  Wyglądają jak każdy inny śmiertelnik, kły wyrastają im podczas ataku. Do przeżycia potrzebują świeżej krwi, ale niekoniecznie ludzką. Żyją w grupach (gniazdach) liczących po kilka osobników, ale zdarzają się też „wolni strzelcy”. Krew zmarłych (tzw. krew umarlaka) jest dla nich silną trucizną, ale zabić je można tylko poprzez ścięcie głowy. Aby stać się wampirem, należy wypić krew innego wampira. Aby uzyskać antidotum, potrzeba krwi tego samego wampira, lecz lek należy podać przed pierwszym „posiłkiem”.
[Rozdział 11]

9. DEMON Z ROZDROŻY
Specyficzny rodzaj demona. Charakteryzują go czerwone oczy. Zajmuje się zawieraniem paktów z ludźmi, w których ceną jest ich dusza. Umowa pieczętowana jest pocałunkiem. Aby wezwać demona, należy na środku rozdroży (najlepiej nie asfaltowych^^) zakopać pudełko zawierające ziemię cmentarną, kości czarnego kota i swoje zdjęcie.
W zamian ludzie otrzymują bogactwo, szczęście, sławę, odzyskują zmarłą osobę, zdrowie… co tylko sobie zamarzą, ale jedynie na 10 lat, chyba, że demon zadecyduje inaczej. Można się z nim targować, ale trzeba mieć silne argumenty (na przykład Diabelską Pułapkę). Demony z rozdroży mają władzę nad ogarami piekielnymi, z ich pomocą zabierają po 10 latach duszę do piekła.
Zabić je można jak każdego innego demona, podobnie też reaguje na sól, a Diabelska Pułapka odbiera mu moc.
[Rozdział 12]

10. WIEDŹMA
To ludzie parający się magią. Do rzucania zaklęć posługują się roślinami, częściami ciał zwierząt oraz Workami Złego Uroku, które chowają w mieszakniu ofiary.
Nie zdają sobie sprawy, że korzystając z czarnej magii czczą demony. Można je zabić w dowolny sposób.
[Rozdział 13]

11. GHUL
Ghule to krwiożercze istoty, które pożywiają się zwłokami oraz potrafią przybrać wygląd i wszystkie wspomnienia swoich ofiar, co czyni je jeszcze bardziej niebezpiecznymi. Występują w małych grupach. Zabić można je poprzez strzał lub roztrzaskanie głowy.


12. CROATOAN
Demoniczny wirus, wywołujący u ludzi bezpodstawną agresję. Ofiary zarażone wirusem potrafią z zimną krwią wymordować całą swoją rodzinę. Do zarażenia dochodzi poprzez kontakt z zarażoną krwią. Historia wirusa sięga czasów pierwszych amerykańskich osadników z „Mayflower”. W miejscu pierwszej osady znaleziono opuszczone domy i wyryty napis „croatoan”, który zapewne był powodem wyludnienia wioski. Jedynym sposobem na pozbycie się zaraz jest odstrzelenie zarażonych osobników.
[Rozdział 15]

13. WRÓŻKA
 Wśród tych stworzeń zdarzają się zupełnie różne osobniki - od małych do dużych i od miłych po wredne, a nawet zabójcze. Człowiek może przywołać jedną z nich i korzystać z jej mocy, jeżeli uda mu się ją usidlić. Nie jest to proste i wymaga rzucenia zaklęcia. Kiedy jednak się to uda, wróżka zmuszona jest do wykonywania poleceń.
Można ją uwlonić paląc przedmiot, który jest źródłem czaru. Boją się żelaza, a srebro pali im skórę. Dobrym mechanizmem obronnym jest również rozsypanie przed nimi cukru albo soli, muszą bowiem policzyć każde ziarenko. Śmietana działa na nie jak alkohol.
[Rozdział 17]




Wszystkie opisy oparte są o bestiariusz na stronie supernatural.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz